Domácí pohár FAČR, který ponese opět název MOL Cup dle titulárního sponzora, přichystal několik změn. Fotbalová asociace chce tuto soutěž přiblížit fotbalově vyspělým evropským zemím. Dále pak zvýšit jeho atraktivitu a přilákat větší zájem fanoušků. Bude tomu ale doopravdy tak?
Druhá nejvýznamnější tuzemská soutěž a možnost pro týmy, kterým se nedaří tolik v lize, se kvalifikovat do Evropské ligy. Pro kde jaký tým velké lákadlo. Jako například v minulé sezóně případ Slavia. Ta držela ve finále palce Boleslavi, která si postup do EL zařídila z ligy. Takže při jejím vítězství nad Jabloncem spadla kvalifikace EL sešívaným na pátém místě do klína. Ano, i takové příběhy může psát domácí pohár. Ovšem s diváky to udělalo pramálo. Už dlouhé roky se jí představitelé fotbalové asociace snaží vtisknout tvář a atraktivitu, na kterou by si našli cestu fanoušci alespoň tak jako na ligu. Ani před startem letošní sezony tomu není jinak.
Jako plus vidím, že odpadly odvetné zápasy. Sparty v minulém ročníku degradovala MOL Cup tím, že v nabitém programu a po prohře 0:2 v prvním zápase, postavila v semifinále proti Jablonci tým dorostenců a postup prakticky vzdala. To si v systému na jeden zápas žádný tým nedovolí.
Druhá významná změna je, že při nerozhodném výsledku se bude prodlužovat klasických 2x15 minut. V předešlém systému se při remízovém stavu šlo rovnou do penalt. Rozhodovat se má na hřišti, fotbalově, pěknou kombinací, či střelou. Faktor štěstí a náhody – jak tomu kolikrát v penaltách bývá – se alespoň zase o něco eliminuje.
Třetí nejvýraznější změnou je, že se ruší systém tzv. „pavouka“. Jednotlivé dvojice se tak před každým kolem budou losovat. Týmy se rozdělují na licenční (1. a 2. Liga) a nelicenční. Podle toho se taky do jednotlivých kol budou nasazovat. Pět zástupců evropských soutěží pak budou mít tu výhodu, že naskočí až do třetího kola. Odpadne jim tak druhé kolo s méně atraktivním soupeřem. Klasický pavouk opravdu nenabízel prvek napětí.
Shrňme si to tedy: Změny určitě ku prospěchu věci. Spíš ale pro samotné fotbalové kluby, než pro fanoušky. Pro ty je třeba udělat v rámci propagace poháru ještě spoustu práce.
Vystudoval obor angličtina-čeština na FFUK. Po studiu pracoval jako učitel angličtiny, překladatel a sportovní reportér. V období 2003-2011 působil ve Slavii, v posledních čtyřech letech jako její mluvčí. V současnosti je fotbalovým reportérem a korespondentem pro zahraniční agenturu. Fotbal sleduje odmalička, jeho nejstarší vzpomínkou je zápas Slavia –LIAZ Jablonec, který skončil vítězstvím domácích 7:1.
Studoval pedagogickou fakultu na JU ČB, obor čeština-výtvarná výchova. V roce 2006 se začal věnovat grafickému designu, který ho vždy zajímal. Začínal v grafickém studiu tiskárny Protisk, od roku 2008 pak působí jako grafik na volné noze – především v Praze. Podílel se na zakázkách pro firmy jako Telefónica O2, Česká pojišťovna, Adidas, Greenpeace, Oriflame, automobilky Audi a Volkswagen atd. Později se začal věnovat také webové grafice.