Komentář Víta Zábranského
Domácí pohár FAČR, který ponese opět název MOL Cup dle titulárního sponzora, přichystal několik změn. Fotbalová asociace chce tuto soutěž přiblížit fotbalově vyspělým evropským zemím. Dále pak zvýšit jeho atraktivitu a přilákat větší zájem fanoušků. Bude tomu ale doopravdy tak?
Druhá nejvýznamnější tuzemská soutěž a možnost pro týmy, kterým se nedaří tolik v lize, se kvalifikovat do Evropské ligy. Pro kde jaký tým velké lákadlo. Jako například v minulé sezóně případ Slavia. Ta držela ve finále palce Boleslavi, která si postup do EL zařídila z ligy. Takže při jejím vítězství nad Jabloncem spadla kvalifikace EL sešívaným na pátém místě do klína. Ano, i takové příběhy může psát domácí pohár. Ovšem s diváky to udělalo pramálo. Už dlouhé roky se jí představitelé fotbalové asociace snaží vtisknout tvář a atraktivitu, na kterou by si našli cestu fanoušci alespoň tak jako na ligu. Ani před startem letošní sezony tomu není jinak.
Jako plus vidím, že odpadly odvetné zápasy. Sparty v minulém ročníku degradovala MOL Cup tím, že v nabitém programu a po prohře 0:2 v prvním zápase, postavila v semifinále proti Jablonci tým dorostenců a postup prakticky vzdala. To si v systému na jeden zápas žádný tým nedovolí.
Druhá významná změna je, že při nerozhodném výsledku se bude prodlužovat klasických 2x15 minut. V předešlém systému se při remízovém stavu šlo rovnou do penalt. Rozhodovat se má na hřišti, fotbalově, pěknou kombinací, či střelou. Faktor štěstí a náhody – jak tomu kolikrát v penaltách bývá – se alespoň zase o něco eliminuje.
Třetí nejvýraznější změnou je, že se ruší systém tzv. „pavouka“. Jednotlivé dvojice se tak před každým kolem budou losovat. Týmy se rozdělují na licenční (1. a 2. Liga) a nelicenční. Podle toho se taky do jednotlivých kol budou nasazovat. Pět zástupců evropských soutěží pak budou mít tu výhodu, že naskočí až do třetího kola. Odpadne jim tak druhé kolo s méně atraktivním soupeřem. Klasický pavouk opravdu nenabízel prvek napětí.
Shrňme si to tedy: Změny určitě ku prospěchu věci. Spíš ale pro samotné fotbalové kluby, než pro fanoušky. Pro ty je třeba udělat v rámci propagace poháru ještě spoustu práce.
Tvorba webových prezentací (vč. grafického návrhu, zajištění domény, hostingu apod.), design a správa účtů na sociálních sítích. >>
Správa námi vytvořených webových stránek, vašich účtů na sociálních sítích. Mediální konzultace pro sportovce, tiskové mluvčí apod. >>
Kompletní zajištění a organizace tiskových konferencí na profesionální úrovni.>>
Kompletní příprava původních tiskových zpráv, zpravodajství z vašich akcí apod.>>
Kompletní příprava knižních publikací. Od přípravy textů, grafických návrhů až po výrobu, tisk a distribuci.>>
Profesionální překladatelská činnost z anglického a německého jazyka.>>
Příprava loga i kompletní vizuální identity, sazba knížek, magazínů, letáků, plakátů apod. Grafické návrhy webových stránek.>>