První aukce sportovních a sběratelských předmětů se blíží - 12. prosince
První internetová aukce sportovních sběratelských předmětů
Významná aukční síň, Pragueauction ve spolupráci s Fanzone pořádá první ucelenou aukci sportovních memorabilií. V nabídce je téměř 200 kusů položek ze všech oborů sběratelství. Ozdobou byl měl být dres Barcelony s podpisy všech hráčů z památného finále s Manchesterem, obraz s originálním podpisem Tigera Woodse a podepsaná fotografie Pelého a Josefa Masopusta. Konat se bude od 16 hodin a to již 12. prosince 2020.
Sportovní merchandising, historické sportovní suvenýry
Základy sportovních sbírek byly položeny již na sklonku 19. století, kdy proběhly i první úspěšné výstavy. Kolekce, nebo jednotlivé předměty jsou dodnes zařazovány, krom běžného obchodování, i do aukcí renomovaných aukčních domů, například Christie´s. Nejdříve byly prodávány jednotlivé artefakty, jako kriketové, fotbalové a golfové. Od roku 1989 se draží celé soubory sbírek, v první aukci Christie´s v Glasgowě bylo draženo 264 kusů předmětů. Zatím nejdražším sportovním suvenýrem byl dres, který nosil legendární baseballista Bobe Ruth a vydražil se v roce 2019 za 5,64 milionů dolarů. Pochází z období 1828 -1930, kdy byl Babe Ruth hráčem New York Yenkees.
Sportovní merchandising a současnost
V současnosti si asi těžko dovedeme představit výkonnostní sport bez sportovních suvenýrů. Kromě předmětů, kteří si fanoušci pořizují jako upomínku na sportovce, klub nebo turnaje a utkání, jsou i součástí klubové nebo národní identity. Jsou opatřeny státními symboly nebo logy klubů. Staly se i běžným „módním doplňkem“. Zejména v USA, ale i v zemích, kde je populární především kopaná se příjem z prodeje suvenýrů stal jedním z hlavních součástí rozpočtu klubů nebo sportovní akce. Součástí tohoto trhu je v současnosti i trh s historickými sportovním suvenýry, tedy sport antique.
Vystudoval obor angličtina-čeština na FFUK. Po studiu pracoval jako učitel angličtiny, překladatel a sportovní reportér. V období 2003-2011 působil ve Slavii, v posledních čtyřech letech jako její mluvčí. V současnosti je fotbalovým reportérem a korespondentem pro zahraniční agenturu. Fotbal sleduje odmalička, jeho nejstarší vzpomínkou je zápas Slavia –LIAZ Jablonec, který skončil vítězstvím domácích 7:1.
Studoval pedagogickou fakultu na JU ČB, obor čeština-výtvarná výchova. V roce 2006 se začal věnovat grafickému designu, který ho vždy zajímal. Začínal v grafickém studiu tiskárny Protisk, od roku 2008 pak působí jako grafik na volné noze – především v Praze. Podílel se na zakázkách pro firmy jako Telefónica O2, Česká pojišťovna, Adidas, Greenpeace, Oriflame, automobilky Audi a Volkswagen atd. Později se začal věnovat také webové grafice.