Kateřina Svitková obhájila vítězství v anketě Fotbalistka roku
foto: Ondřej Pýcha
Již počtvrté zvítězila Kateřina Svitková v anketě Fotbalistka roku. Po prvním prvenství z roku 2015 a následné dvouleté pauza přidala hráčka již třetí vítezství v řadě a další obhajobu.
Fotbalistka anglického West Hamu navázala na své mužské kolegy z týmu Tomáše Součka a Vladimíra Coufala, kteří se v rámci ankety Fotbalista roku umístili také na dvou nejvyšších příčkách. To dokazuje fakt, že se českým fotbalistkám a fotbalistům v týmu kladivářů opravdu daří.
Rodačka z Plzně, která před třemi dny oslavila pětadvacáté narozeniny přestoupila do Anglie stejně jako Souček s Coufalem z pražské Slavie. V té ještě v loňské sezoně získala s třiadvaceti brankami titul nejlepší střelkyně a o sezonu dříve obdržela jako jediná fotbalistka nominaci na gól sezony UEFA.
Záložnice změnila klubové barvy loni v létě a od té doby se stala v týmu stabilní oporou, což potvrdila i vstřelenými góly v posledních zápasech. Mimo to je Svitková dlouhodobě klíčovou hráčkou a hvězdou ženské reprezentace, se kterou nedávno vykopala postup do baráže o Mistrovství Evropy.
Vyhlášení tradiční ankety proběhlo letos trochu netradičním způsobem. Kvůli hygienickým opatřením se uskutečnilo na probíhajícím reprezentačním srazu a divákům bylo vysíláno Českou televizí.
Vystudoval obor angličtina-čeština na FFUK. Po studiu pracoval jako učitel angličtiny, překladatel a sportovní reportér. V období 2003-2011 působil ve Slavii, v posledních čtyřech letech jako její mluvčí. V současnosti je fotbalovým reportérem a korespondentem pro zahraniční agenturu. Fotbal sleduje odmalička, jeho nejstarší vzpomínkou je zápas Slavia –LIAZ Jablonec, který skončil vítězstvím domácích 7:1.
Studoval pedagogickou fakultu na JU ČB, obor čeština-výtvarná výchova. V roce 2006 se začal věnovat grafickému designu, který ho vždy zajímal. Začínal v grafickém studiu tiskárny Protisk, od roku 2008 pak působí jako grafik na volné noze – především v Praze. Podílel se na zakázkách pro firmy jako Telefónica O2, Česká pojišťovna, Adidas, Greenpeace, Oriflame, automobilky Audi a Volkswagen atd. Později se začal věnovat také webové grafice.